Volgers

zaterdag 22 oktober 2022

Vakantie Denemarken (deel 1)

Hallo allemaal,

Afgelopen donderdag zijn we weer thuis gekomen van een weekje Denemarken. Het was alweer 3 jaar geleden dat we daar waren geweest. Meestal gaan we in het voorjaar, maar omdat we er al zo lang niet geweest waren zijn we deze keer in oktober geweest. De weersvoorspellingen waren wisselend voordat we vertrokken, maar we hebben de gok toch maar genomen. En uiteindelijk viel het weer heel erg mee.

Als we richting Denemarken of Zweden gaan overnachten we altijd in hotel Koldingfjord in Kolding. Omdat we weten dat het daar altijd netjes is hebben we hier nu voor de hele week geboekt. 
We wilden nu gaan om te wandelen. Dat kon ik voorheen niet omdat ik toen veel zwaarder was. Doordat ik zoveel ben afgevallen kan ik nu veel makkelijker lopen en zijn we uiteindelijk 3 dagen gaan wandelen.
Ik heb best wel wat foto's gemaakt en zal er in dit bericht een aantal laten zien.

Dit was ons hotel. Het ligt aan het Koldingfjord.






Uitzicht vanuit onze kamer.

Op vrijdag zijn we met de trein naar Esbjerg geweest.
Daar eerst wat gegeten.

's Middags nog wat gedronken met iets lekkers erbij bij Espresso House. Dit is een soort Scandinavische versie van Starbucks, maar wij vinden het lekkerder.

Bij de haven.




Zaterdags zijn we gaan wandelen bij Middelfart. Een mooie route langs het water en door het bos. Maar wel flink klimmen af en toe. Een paar kilometer voor het einde werd het heel steil en dat vonden we te gevaarlijk worden. Het begon ook nog te miezeren, dus toen hebben we de route afgebroken en zijn teruggelopen naar de auto.

De route die we gelopen hebben.

Begonnen bij het station.


Langs het water.













Hier is een beetje te zien hoe hoog het is, maar in werkelijkheid was het hoger.


Op zondag regende het een beetje. Toen gaf de directeur van het hotel 's ochtends een rondleiding met uitleg over de geschiedenis. Ik had vertelt dat dit al de 6e keer in het hotel was en dat vond hij zo leuk dat we kaartjes kregen voor het Trapholtmuseum en voor het Koldinghus. Eind van de ochtend zijn we naar het museum gelopen.




's Maandags was het ook wat regenachtig. Toen zijn we naar Kolding centrum gereden en naar het Koldinghus geweest. Dat is een kasteel van de koninklijke familie en er was nu een tentoonstelling over het porselein en de kroonprinsessen.



















Daarna zijn we nog naar Chrisiansfeld gereden.
De 1e foto's zijn van de kerk.



Bij de plaatselijke bakkerij hebben we de lokale specialiteit (honningkage) gegeten.


Dit was deel 1 van onze vakantie. Morgen zal ik een bericht plaatsen met foto's van het 2e deel.



2 opmerkingen:

  1. Mooie foto´s. Fijn dat jullie zo genoten hebben, Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Miranda, wat ontzettend leuk. Het is net of ik met je mee ben op vakantie! De haven van Esbjerg, daar was ik in de meivakantie afgelopen keer, met ons gezin en mijn ouders. ZO leuk al de foto's te bekijken. Ik kom morgen zeker weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje. Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes Miranda

Thanks for your visit. I would like it if you leave a comment.

Hugs Miranda