Volgers

zondag 25 februari 2018

Demo Knotsgekke Kaartendagen

Hallo allemaal,

De afgelopen dagen heb ik weer een demo mogen verzorgen bij de stand van Hobbidee op de Knotsgekke Kaartendagen. Doe dit nu al een jaar of 10, maar het blijft toch elke keer weer een feestje om een demo te verzorgen en mensen enthousiast te krijgen om te gaan kleuren.

Deze keer heb ik een demo gegeven met de aquamarkers en sparkles van Crafter's Companion.

Zoals beloofd hierbij de voorbeelden die ik bij me had. Per voorbeeld zal ik vermelden welke materialen ik heb gebruikt en bij het afdrukje de kleuren waarmee ik heb gekleurd.

Een tijdje geleden zag ik dit leuke model bij Jenine Siemerink voorbij komen.
Ik hou van aparte modellen en dit is zo'n leuke kaart om te maken.
Voor de basis heb ik wit cardstock gebruikt. Het dessinpapier is van Maja Design (Celebration).
De tekst is van Craft Emotions. Om het frame heb ik een mal van Noor Design gebruikt.
Een flinke bloementoef mag natuurlijk niet ontbreken. In het midden heb ik een zelfgemaakte bloem gebruikt. Hiervoor heb ik een oudere stansenset van Marianne Design gebruikt. Achter de toef wat blaadjes van Dutch Doobadoo.
Onder in een strik met een oudere stans ook van Marianne Design.
Als afwerking wat Nuvo Drops.

Zo ziet de binnenkant er uit. Heb hier alleen wat parellint in verwerkt en aan de zijkant een stans van Crafter's Companion. Deze heb ik bewerkt met Distress Inkt Gathered Twigs. Wilde de binnenkant juist heel rustig houden.

Deze Tilda blijft een schatje.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: Peach-Tan
Wangen: Spice
Haren: Chocolate-Tawny-Slate
Hoofddoek: Bramble
Shirt: Bramble
Broek: Chocolate-Flint
Sokken: Flint
Schoenen: Chocolate
Bloem: Bramble-Sage

Dan heb ik een easelkaart met een schattige pinguin. Maak graag dit model, omdat je er zoveel op kwijt kunt.
Voor de basis heb ik wit cardstock gebruikt en dessinpapier uit een ouder blokje van My Mind's Eye (Unforgettable). Heb alle randen gedistressed.
De tekst is van Marianne Design.
Heb weer flink wat bloemen gebruikt met daarachter blaadjes van Dutch Doobadoo en als afwerking nog wat Nuvo Drops.

Is hij niet lief met zijn cadeautje? Deze pinguin is een stempel van Whimsy Stamps.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Pinguin: Black-Charcoal (witte delen)
Snavel: Marigold
Voeten: Marigold
Cadeau: Kingfisher
Lint: Sparkle Fire
Schaduw: Flint
Ondergrond: Peat

In Noor Magazine nr. 17 stond een heel leuk model van Noriko met uitleg die ik voor dit kaartje heb gebruikt.
Dit is de voorkant. Heb voor de basis kraft en wit cardstock gebruikt. Het dessinpapier is een oudere lijn van Pion (Fairytale of spring).
De tekst is van Kaisercraft. Voor de ondergrond heb ik hiervoor een stans van Noor Design gebruikt.
Aan de zijkant heb ik een stans van Crafter's Companion gebruikt
Als aankleding alleen een bloementoef en wat Nuvo Drops.

Zo ziet de binnenkant er uit. Heb deze rustig gehouden, zodat de tekst goed op valt.
In de pockets heb ik kaartjes gedaan waar je nog iets op kunt schrijven.
De tekst lijkt scheef te staan op de foto, maar dat is in het echt niet zo.

Is dit geen schatje. Deze otter is van Whimsy Stamps.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Otter: Chocolate-Peach-Flint-Peat
Sjaal: Spice
Bloem: Burgundy-Moss

Dit kaartje heb ik gemaakt met de beschrijving van deze maand bij de groep Be Challenged en heb ik al eerder op mijn blog geplaatst. Maar voor degene die het toen niet gezien hebben, hieronder nog de volledige beschrijving.
Voor de basis heb ik kraft en crème cardstock gebruikt. Het dessinpapier is van ModaScrap (Viaggi Vintage).

Wanneer je de band er af haalt zie het kaartje er zo uit.
De pinguin en tekst komen uit een stempelset van Whimsy Stamps.

Wanneer de kaart open klapt krijg je 2 pockets met labels.
De pockets heb ik versierd met een stans van Noor Design die ik doormidden heb gesneden.

Kijk toch eens hoe lief deze pinguin is.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Pinguin: Black-Flint-Marigold
Bloemen: Brambla-Fawn-Kingfisher-Sage
Vaas: Kingfisher
Ondergrond: Tan-Slate
Schaduw: Sandstone


Ik hou ervan om aparte modellen te maken. Zo wilde ik al een hele tijd de double diamond fold card maken. Het patroon heb ik hier vandaan, maar ik heb gezien dat Dutch Doobadoo binnenkort met een mal van dit model uit komt.
Voor de basis heb ik wit cardstock gebruikt. Het dessinpapier is van Maja Design (Celebration).
In het middelste gedeeltje heb ik een stans gebruikt van Nellie Snellen.

De tekst is een stempel van CraftEmotions en heb ik bewerkt met goud embossingpoeder om het wat chiquer te laten lijken.

De bloemen heb ik gemaakt met wit flower foam en stanzen van Noor Design. De middelste heb ik bewerkt met aquamarkers en de andere met sparkles. Wanneer je de bloemen daarna verhit met de heattool worden de kleuren een stuk lichter. Dus houdt daar wel rekening mee en gebruikt niet te lichte kleuren. Zo kun je mooie bijpassende bloemen maken.

Het konijntje is een stempeltje van Wild Rose Studio.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Konijn: Slate-Spice-Peach
Bloemen: Peacock Blue-Evengreen
Vlinder: Tulip-Peat


Easelkaarten blijven leuk om te maken. Zo ook de twisted easel.
Voor de basis heb ik kraft en crème cardstock gebruikt. Het dessinpapier is van ModaScrap (Relax in the garden).
De randen boven- en onderaan de kaart zijn van Crafter's Companion.
De tekst komt uit dezelfde set als de bloemen.
Natuurlijk mogen bloemen bij deze kaart niet ontbreken. Er achter wat blaadjes van Dutch Doobadoo en verder wat Nuvo Drops als afwerking.

Hier het afdrukje van dichtbij. Het is een stempel van Studio Light. Deze heb ik gestempeld met Versamark en daarna bewerkt met wit embossingpoeder. Wilde jullie ook een andere techniek laten zien om een wat natuurlijk effect met het inkleuren te krijgen. Het voordeel hiervan is ook dat je niet zomaar buiten de lijntjes kleur door de verhoogde randjes van het embossingpoeder.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Bloemen: Flame Red
Bladeren: Verdant Green
Schaduw: Flint

Met deze kaart wil ik meedoen met de challenge bij A Gem of A Challenge: Spring Flowers

Ik vind het ook leuk om cadeauverpakkingen te maken. Hier heb ik een soort mapje gemaakt waarin losse kaartjes zitten.
Dit is het mapje aan de voorkant.
Voor de basis heb ik wit cardstock gebruikt. Het dessinpapier is van ModaScrap (Sweet Vintage Rose).
Flink wat bloemen passen perfect bij dit afdrukje.

Dit zijn de kaartjes die in het mapje zitten. De randen heb ik gemaakt met een oudere pons van Martha Steward.

Het afdrukje is van Wild Rose Studio. Is ie niet schattig met zijn grote bos bloemen?
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Olifant: Charcoal-Spica
Bloemen: Bramble-Navy-Begonia-Tulip-Orchid-Gold-Moss
Envelop: Flint-Tulip
Ondergrond: Sandstone-Tawny
Schaduw: Aquamarine

Ik probeer ook meestal een uitgebreider project te maken voor mijn demo en dat is deze keer dit sieradenkistje geworden. Het is een kooppatroon voor de Silhoeutte. De ontwerpster is Corina en het patroon is te koop bij Sunshine Hobby Works. Het is even een gepriegel om in te elkaar te krijgen aan de hand van de beschrijving, maar met de filmpjes van Corina op Youtube is het goed te doen.

Voor de basis heb ik crème cardstock gebruikt en dessinpapier Maja Design (Celebration).

Zo ziet het er van de bovenkant uit. Heb flink wat bloemen gebruikt om er een romantisch kistje van te maken. Onder de bloemen heb ik wat ornamenten van Scrap Unlimited gebruikt.

Zo ziet het er van binnen uit.


 Het laatje open.

Nog even de bloementoef van dichtbij. En de parelrand.

Aan de zijkant heb ik een klein flesje gevuld met wat kraaltjes in bijpassende kleuren.

Tilda is al een oudere stempel maar vond ik hier perfect bij passen.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: Peach-Spice
Haren: Boulder-Chocolate-Sepia
Krulspelden: Bramble
Ochtendjas: Bramble-Jasmine
Pantoffels: Bramble
Fles: Crimson-Tawny

Ik heb weer genoten van mijn demo de afgelopen dagen. Ga vandaag lekker uitrusten en nagenieten.




5 opmerkingen:

  1. Hallo liebe Miranda,
    Wow, wow, wow ich finde kaum Worte um meine Begeisterun für deine Werke zu finden. Wirklich jedes Werk ist traumhaft schön und mit vielen Details gestaltet. Ich ziehe den Hut vor deiner Kreativität. Ganz großes Kompliment an dich für deine fantastischen Werke. Ganz liebe Grüße herzlichst Silvi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! stuk voor stuk kunstwerkjes! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal het druk geweest zijn bij jouw demo's, Miranda. Al je projecten zien er zo mooi en verzorgd uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt weer prachtige creaties gemaakt Miranda, met schattige stempels. Ik had de mazzel dat ik ze in het echt heb mogen bewonderen.
    Ik heb ook weer genoten van de 3 dagen beurs, altijd gezellig en leuk. Op naar de volgende. Hihihi.

    Geniet van je zondag en lekker uitrusten.

    Groetjes, Astrid.


    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het waren weer prachtkaartjes wat je gemaakt had,in het echt nog mooier.
    Superleuk je te zien en te spreken, heeft mij goed gedaan, knuf, Marion

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje. Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes Miranda

Thanks for your visit. I would like it if you leave a comment.

Hugs Miranda