Volgers

zondag 1 september 2019

Voorbeelden Knotsgekke Kaartendagen

Hallo allemaal,

De afgelopen dagen mocht ik weer een demo geven bij de stand van Hobbidee tijdens de Knotsgekke Kaartendagen. Deze keer gaf ik een demo met de TriBlendmarkers van Spectrum Noir.

Hieronder laat ik jullie het grootste gedeelte van de voorbeelden zien die ik bij me had. Sommige zijn al eerder voorbij gekomen op mijn blog, maar het is voor de meeste mensen handiger om alle voorbeelden in 1 bericht te zien. Er zijn nog een aantal voorbeelden die ik nog niet online kan laten zien, omdat ik die voor Spectrum Noir heb gemaakt. Deze komen in de loop van deze maand op mijn blog.

Ga er maar even goed voor zitten, want het zijn veel foto's.

Als 1e deze kaart waarvan ik het afdrukje een tijdje geleden tijdens een liveuitzending op mijn Facebookpagina heb gekleurd.
Voor de vorm heb ik een mal van Dutch Doobadoo gebruikt. De grootste maat heb ik uit kraft gesneden, een maat kleiner uit wit cardstock en weer een maat kleiner uit dessinpapier van Craft Sensations (Florals). De tekst is van Dovecraft.
Achter het afdrukje heb ik een rand geplakt. Daarachter zit een stans van Crafter's Companion verwerkt.
Als afwerking wat bloemen en natuurlijk Nuvo Drops.

De stempel van PowerPoppy nog even van dichtbij.
HIER is de stempel te vinden die ik heb gebruikt.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Bloemen: Coral blend-Earth brown blend
Bladeren: Dull green blend
Schaduw: TB2-blender

Hieronder nog even het filmpje.

Op de volgende kaart heb ik ook een bloem van PowerPoppy gebruikt. Deze is HIER te vinden.
Heb er een simpele kaart van gemaakt en als decoratie alleen wat Nuvo Drops gebruikt. Wilde de bloem echt als middelpunt op de kaart.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Bloem: Lavender blend-Earth brown blend
Knop: Dull green blend-Lavender blend
Bladeren: Dull green blend
Schaduw: T2-blender


Deze kaart hebben jullie ook al eerder gezien.
De achtergrond heb ik gemaakt met Harmony inkten in de kleuren Plum Pudding en Winter Rose.

De cupcakes en tekst zijn van Crafter's Companion.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Cake: Gold brown blend
Glazuur: Purple blend-Pale pink blend-Green turquoise blend
Kers: Dark red blend
Papiertjes: Dull green blend-Coral blend-Ice blue blend

Natuurlijk ben ik ook al druk bezig met kerstkaarten. Easelkaarten blijf ik leuk vinden om te maken.
Voor de basis heb ik kraft en wit cardstock gebruikt. Het dessinpapier is van Maja Design (A Gift for You). Als decoratie flink wat bloemen en Nuvo Drops.
De tekst is van Crafter's Companion.

Ook deze digi is van PowerPoppy en kun je HIER vinden.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Candy cane: Dark red blend-Light green blend-IG2-blender
Bladeren: Light green blend
Schaduw: TB2-blender

De volgende kaart heb ik ook al eerder laten zien.
Het idee voor deze kaart heb ik HIER vandaan.
Voor de basis heb ik kraft en wit cardstock gebruikt. Het dessinpapier is van WeR Memory Keepers (Indian Summer).
De tekst is van Marianne Design en de rand achter het achterste afdrukje is gemaakt met een pons van Martha Steward.

Kijk eens hoe schattig deze Tildaatjes zijn. Ik heb ze ingekleurd met de TriBlend markers.

Dit zijn de kleuren dit ik heb gebruikt: 
Huid: Fair Skin Blend-CR1
Haren: Tan Blend
Strik: Ice Blue Blend
Jurk: Ice Blue Blend-Gold Brown Blend
Schoenen: Gold Brown Blend
Ondergrond: Earth Brown Blend
Schaduw: BG2-blender

Dit zijn de kleuren dit ik heb gebruikt: 
Huid: Fair Skin Blend-CR1
Haren: Tan Blend
Strik: Ice Blue Blend
Vest: Ice Blue Blend-LV3-DG3
Shirt: Gold Brown Blend
Broek: Gold Brown Blend
Schoenen: Gold Brown Blend
Telefoon: Purple Blend-IG5
Ondergrond: Earth Brown Blend
Schaduw: BG2-blender

Het volgende kaart heb ik gemaakt n.a.v. de challenge in de Be Challengedgroep.
Voor de basis heb ik wit cardstock gebruikt. Het dessinpapier is van Maja Design (Denim & girls).

Zo ziet de kaart er uit als de strik los is. Achter het afdrukje heb ik een stans gebruikt van Crafter's Companion.

Dit is de kaart geopend.

Even nog wat detailfoto's.



En natuurlijk de afdrukjes van dichtbij. Deze zijn van Mo Manning. Er is een versie zoals hieronder, maar ik heb de set met alle afdrukje los gekocht zodat ik ze zelf kan combineren zoals ik wil. Ik heb ze ingekleurd met de TriBlendmarkers.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: fair skin blend-CR1
Haren meisje: tan blend
Strikjes: CR6
Haren jongetje midden: earth brown blend
Haren jongetje rechts: gold brown blend
Shirt meisje: coral blend
Broek meisje: brown grey blend
Meloen: dark red blend-light green blend
Shirts jongetjes: BG2-blender
Broek jongetjes: ice blue blend
IJsje: coral blend-brown grey blend
Maiskolf: GB3-light yellow blend
Bank: earth brown blend

Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: fair skin blend-CR1
Haren: tan blend
Strikjes: CR6
Shirt: coral blend
Broek: brown grey blend
Meloen: dark red blend-light green blend
Bank: earth brown blend

Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: fair skin blend-CR1
Haren: earth brown blend
Shirt: BG2-blender
Broek: ice blue blend
IJsje: coral blend-brown grey blend
Bank: earth brown blend

De volgende kaart is toch wel mijn favoriete model. Een easelkaart die ik gemaakt heb met een mal van Dutch Doobadoo. Voor de basis heb ik kraft en wit cardstock gebruikt. Het dessinpapier is van 49 and Market (Heirloom Botanicals). Als decoratie wat bloemen en Nuvo Drops. Achter de bloemen heb ik wat blaadjes verwerkt die ik heb gemaakt met een Amazing Casting Resin Kit. Leuk spul om i.p.v. kleifiguurtjes zelf resin figuurtjes te maken.

Hier nog even een foto samen met de producten waar ik het afdrukje mee heb ingekleurd. Heb uiteraard gekleurd met de TriBlendmarkers maar heb wat diepte aanbracht met de Colourblendpotloden.

Het afdrukje is een digi van PowerPoppy en heet Tea Cake with Strawberries.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt (de namen in het blauw zijn de Colourblendkleuren):
Cake: Earth brown blend - bark
Glazuur: Coral blend - dusty pink
Plateau: Gold brown blend - maple
Aardbeien: Dark red blend-Dull green blend - grape-fern green
Bloemen: Light yellow blend - cedarwood
Doily: IG2-blender - smoke
Ondergrond: Brown grey blend - oyster-smoke
Schaduw: IB1-blender - denim blue

De volgende kaart is een groot model waar je lekker veel op kwijt kunt. Ik heb dat niet gedaan omdat ik het papier al mooi genoeg vond. Het idee voor deze kaart heb ik HIER gevonden.
Het was een beetje lastig om de kaart goed op de foto te krijgen vanwege het formaat.
Voor de basis heb ik kaft en wit cardstock gebruikt. Het dessinpapier is van Maja Design (Christmas Season). De doilies achter de afdrukjes zijn van Amy Design en de hertjes van Yvonne Creations.

Nog even de afdrukjes van dichtbij.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: Fair skin blend-CR1
Haren: Earth brown blend
Kleding: Brown grey blend-Dull green blend
Bloem: Dark red blend-Dull green blend-EB3

Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: Fair skin blend-CR1
Haren: Earth brown blend
Muts: Dark red blend-IG2-blender
Jas: Dull green blend-Dark red blend-Brown grey blend-IG2-blender
Broek: Gold brown blend
Schoenen: Brown grey blend
Hertje: Gold brown blend-EB3

Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: Fair skin blend-CR1
Haren: Earth brown blend
Muts: Dark red blend-IG2-blender
Kleding Dark red blend-Dull green blend
Schort: Brown grey blend-IG2-blender
Zakje: Gold brown blend
Schepje: IG2
Snoepjes: EB3

Voor de volgende kaart heb ik een easelkaart gemaakt van een shape art mal van Dutch Doobadoo.
De basis heb ik uit kraft en wit cardstock gesneden. Het dessinpapier is van Kaisercraft (Just Believe). Dit is al ouder papier maar blijf het mooi vinden.

De tekst is van Crafter's Companion.

Het afdrukje is een digi van Bugaboo en heet Christmas Bear Candy Cane.
Het bont heb ik gemaakt met liquid applique.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Beer: Earth brown blend-Tan blend- Ice grey blend-True black
Muts: Dark red blend
Candy cane: Dark red blend-Dull gren blend

De volgende kaart is een vrolijke verjaardagskaart. De vorm heb ik gemaakt met een Dutch Doobadoomal. Had deze vorm eigenlijk per ongeluk als basis voor de kaart hierboven gemaakt, maar die was eigenlijk mislukt. Maar vond het wel een leuk model voor een andere kaart.
De basis heb ik weer uit kraft en wit cardstock gesneden. Het dessinpapier is van First Edition (Perfect Moments).
Achter de afdrukjes heb ik een stans van Marianne Design gebruikt. Ook de tekst is van dit merk. Als aankleding wat bloemen en Nuvo Drops.

De digi's zijn van Mo Manning. Deze heet Deanna. Naast de TriBlends heb ik hier ook weer de schaduwen extra aangezet met Colourblends.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt (de namen in het blauw zijn de Colourblendkleuren):
Huid: Fair skin blend-CR1-CR6
Haren: Earth brown blend
Jurk: Pale pink blend-Brown grey blend-Bright pink blend-dusty pink-pebble
Schoenen: Earth brown blend-bark
Ballon: Hydrangea blend-Light yellow blend-anemone-bumblebee
Ondergrond: Gold brown blend
Schaduw: LG1-blender

Deze digi heet Maya's Balloons.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt (de namen in het blauw zijn de Colourblendkleuren):
Huid: Fair skin blend-CR1-CR6
Haren: Earth brown blend
Broek: Pale pink blend-Bright pink blend-DG3-dusty pink
Schoenen: Earth brown blend-bark
Kat: Brown grey blend-Bright pink blend-IG2-blender-pebble
Ballonnen: Hydrangea blend-Pale pink blend-Ice blue blend-anemone-dusty pink-lagoon
Ondergrond: Gold brown blend
Schaduw: LG1-blender

De volgende kaart heb ik al eerder laten zien.
Het patroon hiervoor heb ik HIER vandaan.
De basis heb ik uit wit cardstock en kraft gemaakt. Het dessinpapier is van Maja Design (A Gift for You).
Aan de voorkant achter het afdrukje heb ik een stans van Amy Design gebruikt.

Wanneer je de kaart opent ziet het er zo uit. De labels komen uit het dessinpapier.

Hieronder een aantal foto's van het boekje wat binnenin zit. De teksten zijn gemaakt met stanzen van Crafter's Companion. De hoek is van Noor! Design.



Het afdrukje is een digi van Mariola Budek en heet Reindeer Rafi. Deze was een tijd geleden gratis te downloaden in haar Facebookgroep.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Rendier: Tan blend-Earth brown blend-Gold brown blend-Coral blend-True bluw blend
Vogel: Brown grey blend-OR3
Mutsen: Dark red blend
Sjaals: Dull green blend-True black
Riem: Dark red blend-Dull green blend-True black
Bel: Light yellow blend- Brown grey blend-True blakc
Decoraties: Light yellow blend-Dark red blend-True black-gouden gelpen
Ondergrond: Ice grey blend

Voor deze kerstkaart heb ik een stans gebruikt van Studio Light om de basis uit te snijden uit donkerblauw cardstock. Het dessinpapier is van Crafter's Companion (Winter Wonderland).
Achter het afdrukje heb ik een stans van Nellie Snellen verwerkt.
Als aankleding alleen wat bloemen en Nuvo Drops. De tekst is van Marianne Design.

Is het geen schatje met het roodborstje op zijn hoofd? Dit is een digi van Mo Manning en heet Feed the Birds
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: Fair skin blend-CR1
Jas: True blue blend-Dull green blend-GB5
Sjaal: Dull green blend
Wanten: Dull green blend
Laarzen: Gold brown blend
Zakje: Tan blend
Vogel: Dark red blend-Tan blend-OR3-EB3
Voer: EB3

De volgende kaart is een kaart die ik voor mijn schoonvader zijn verjaardag heb gemaakt. Dit is tevens het voorbeeld voor de nieuwe wedstrijd op mijn club Hobbyplezier met scrapcreaties. Het een framekaart en een twisted easelkaart gecombineerd.
Voor de basis heb ik kraft en wit carsstock gebruikt. Het dessinpapier is van Maja Design (Christmas Season).
Als aankleding heb ik wat bloemen met daartussen metalen radertjes gebruikt. Verder een paar metalen hoekjes, Nuvo drops en houten cijfers.

De tekst is van Marianne Design. 

Dit is ook een digi van Mo Manning en heet Dwarf 6
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: Fair skin blend-CR1
Haren: Tand blend-DR4
Shirt: Brown grey blend
Broek: Dark red blend-True black
Laarzen: Brown grey blend
Armbanden: Brown grey blend-DR4-True black-TB2
Pul: Gold brown blend
Ondergrond: Earth brown blend
Schaduw: TB2-blender

Ik ben toch wel van de easelkaartjes. Dat hadden jullie vast al gezien ;)
Voor deze heb ik een mal gebruikt van Dutch Doobadoo. De basis heb ik uit kraft en wit cardstock geknipt. Het dessinpapier is van Maja Design (Christmas Season).
Aan de rechterkant heb ik een aantal labeltjes gemaakt met hierop teksten. Alle teksten die ik heb gebruikt zijn van Marianne Design.
Achter het afdrukje heb ik een oudere stans van Noor! Design gebruikt. Als decoratie alleen wat bloemen gebruikt.

Het afdrukje is een digi van Lee Holland en heet Girl with lantern
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: Fair skin blend-CR1
Haren: Earth brown blend
Strikjes: Dark red blend
Muts: Dark red blend
Jas: Gold brown blend-DG3
Rok: Dark red blend
Sjaal: Dark red blend-Dull green blend
Laarzen: Gold brown blend
Lantaarn: Brown grey blend-TB2-blender
Kaars: DR4-LY1
Bont+sneeuw: IG2-blender
Schaduw: TB2-blender





2 opmerkingen:

  1. Geweldige kaarten allemaal!!!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige creaties had je voor de beurs gemaakt. Ik had weer de mazzel dat ik ze in het het mocht bewonderen.
    Rust maar lekker uit, na 3 dagen beurs.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje. Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes Miranda

Thanks for your visit. I would like it if you leave a comment.

Hugs Miranda