Volgers

maandag 2 september 2019

Spectember - 3 colours only

Hallo allemaal/Hello everybody,

Vandaag wil ik jullie een kaart laten zien die ik heb gemaakt voor Spectember. De hele maand september hebben we elke dag een thema bij Spectrum Noir en vandaag is dat 3 colours only (maar 3 kleuren). Ik ben hiervoor lekker met inkt en een 3D layering stencil aan de slag gegaan. Daar heb ik een tutorial van gemaakt. Het stencil wat ik heb gebruikt is DEZE en DEZE set met Harmony inkten.
Je kunt natuurlijk kleuren gebruiken die je mooi vindt. Voor het blenden heb ik DEZE blending sponsjes gebruikt op Neenah Classis Crest Card. Ik vind het juist wel mooi als het niet helemaal egaal is.

Today I want to show you a card I made for Spectember. Every day of September there is a theme at Spectrum Noir and today it is 3 colours only. For this one I worked with inks and a 3D layering stencil. I've made a tutorial. The stencil I've used is THIS one and THIS set of Harmony inks. You can use any colours you like. For the blending I've used THESE blending sponges on some Neenah Classis Crest Card. I like it when it's not really smooth.

Ik heb mijn papier op de maat van het stencil gesneden en dat is 8x8 inch (20,3 cm). Daarna heb ik het hele vlak bewerkt met de lichtste kleur, in dit geval Frosty Jade.

I've cut my paper at the size of the stencil which is 8x8 inch. Then I've inked the whole area with the lightest colour, in this case Frosty Jade.

Daarna heb ik het 1e stencil vastgezet met wat washi tape en het open gedeelte bewerkt met dezelfde kleur, Frosty Jade.

I've taped down the first stencil with some washi tape and inked the open area with the same colour, Frosty Jade.

Dan ziet het er zo uit.

It looks like this.

Daarna het 2e stencil en deze keer heb ik Green Topaz gebruikt.

Then the second stencil. This time I've used Green Topaz.


Dan het laatste en 3e stencil en de donkerste kleur, Smoked Emerald.

Then the last and 3th stencil and the darkest colour, Smoked Emerald.


Hier nog even het geheel en alle 3 de inkten er bij.

This is the result with the 3 inks I've used.

Nog even netjes afgewerkt door het op wit cardstock te plakken.

I've taped it on some white cardstock for a neat finish.





3 opmerkingen:

  1. Leuke kaart met een goede uitleg.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaart! Is even wat anders.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Wat een gave kaart. Goede omschrijving heb je er bij gegeven. groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje. Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes Miranda

Thanks for your visit. I would like it if you leave a comment.

Hugs Miranda