Volgers

zaterdag 31 augustus 2024

Fotobox Koperen Knop

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden zag 1 van mijn vriendinnen op Instagram dat er een tentoonstelling over papier was bij museum De Koperen Knop in Hardinxveld-Giessendam. Dat sprak ons wel aan en we besloten er een kijkje te gaan nemen. Toen we daar kwamen bleek er veel meer te zien te zijn. Het is een oude boerderij waar van alles te zien is hoe er vroeger op de boerderij werd gewerkt. Dat is voor mij als boerendochter natuurlijk interessant. Zag veel dingen die mijn ouders en opa vroeger ook gebruikt hebben. De papiertentoonstelling was een tijdelijke tentoonstelling. 

Ik vond het leuk om van alle foto's die ik gemaakt heb een albumpje te maken. Bij Mijn Schatkaart zag ik een leuke patroon voor een challenge. Van het boekje heb ik dus een fotoalbum gemaakt.

Voor de basis heb ik wit cardstock gebruikt. Het dessinpapier is van Mintay (Fall Festival).

Ga er maar goed voor zitten want het zijn veel foto's geworden.

Dit is de doos waar het albumpje in zit. Het is een explosionbox. Vond dit papier er zo mooi voor.


Zo ziet de doos er opengeplakt uit. Achterin heb ik een setje met fotokaarten gedaan die ik in het museum heb gekocht. Wilde deze in het album verwerken, maar ze waren wat te groot en vond het zonde om ze te versnijden. En had van mezelf eigenlijk al genoeg foto's om te gebruiken.

En van bovenaf.


Dan het album zet.

Hier heb ik een paar foto's van de papiertentoonstelling. Dit was 1 deel wat zo ontzettend mooi gemaakt was. We hebben zoveel inspireren dingen gezien. Zo leuk om te zien hoeveel verschillende dingen je met papier kunt maken.

Deze Nijntje en theeservies waren zo gedetailleerd en klein. Echt priegelwerk.

De creaties op de bovenste en linker foto waren geknipt en echt heel klein. Zo mooi om te zien.

Dit was in de boerderij. Een oude bedstee.

De bovenste foto's zijn van de papiertentoonstelling. De onderste foto's zijn van de schouw in de woonkamer.

Een foto van mij met mijn 2 vriendinnen.

In het midden heb ik 2 pockets gemaakt.

Bovenin een hondenkop van papier en ik en mijn vriendinnen. Onderin foto's van de tuin van de boerderij.

Paardentuig en paardenkarren.

Bovenin leek een soort bakkerij. En oude melkbussen.

Nog meer van de papiertentoonstelling.

Oude gereedschappen. En links onderin een oude hoefstal voor paarden.


Deze vogel is ook gemaakt van papier.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het museum is zeker een aanrader om eens naartoe te gaan.




8 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk album geworden.Het was niet groot,maar mede door de gids en alles wat wij zagen was ik echt zo verrast .Was echt een leuk museum ,snap dat jij er een album van hebt gemaakt xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, ik denk dat het museum jouw kunstwerk er graag bij zou willen hebben voor de tentoonstelling, wat heb je dat gaaf gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je heel mooi gemaakt Miranda. Een mooie herinnering aan een leuke dag.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi geworden,dit is leuker dan advent thee album.prachtig gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig prachtig prachtig en wat een werk weer. Mooi album en echt leuke herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend gaaf Miranda.
    Schitterend papier, gaaf doosje en album wat je knettersgoed gemaakt hebt!
    Chapeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een prachtige creatie, echt supermooi gemaakt en echt leuk met de foto's, mijn opa en oma in Brabant hadden ook een boerderij en later heeft mijn oom het bedrijf voortgezet, ik was daar vaak te vinden..
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje. Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes Miranda

Thanks for your visit. I would like it if you leave a comment.

Hugs Miranda