Volgers

woensdag 22 maart 2023

Doorkijkkaart

Hallo allemaal,

Craft O'clock heeft zulk prachtig papier. Daar kan ik dan natuurlijk niet een simpele kaart mee maken.
Ik heb er deze keer een doorkijkkaart van gemaakt als inspiratie op het blog van Hobbyshop Veldmaat.

Aan de buitenkant ziet het er uit als een gewone dubbele kaart. Onderaan dit bericht leg ik uit hoe ik deze kaart heb gemaakt.
Voor de basis heb ik purper linnenkarton gebruikt. Het dessinpapier komt uit de lijn Spring Charm. De plaatjes die ik heb gebruikt komen ook uit deze lijn. De doily van Joy!Crafts hebben jullie de afgelopen weken al vaker bij mij voorbij zien komen, maar die is zo mooi. En er zitten verschillende maten in. Als decoratie heb ik alleen wat Nuvo Drops in de kleur Violet Galaxy gebruikt. 


Dit is de binnenkant van de kaart. In het 2e vlak van de basiskaart heb ik een opening gemaakt. Daarachter zitten 3 strookjes waarin ik steeds een kleinere opening heb gemaakt en daar achter plaatjes heb geplakt.

Hier openingen van opzij. Het papier is toch al prachtig van zichzelf.

Op de voorkant heb ik vlinders gebruikt die bij het dessinpapier horen. Deze heb ik alleen met het lijfje vast geplakt zodat je de vleugels wat omhoog kunt zetten.

Kijk nou hoe mooi die plaatjes zijn.

Het doorkijkje. Een haasje heerlijk schommelend.

Deze viool is ook zo mooi.

Hier heb ik een stans van Joy!Crafts gebruikt.

Hieronder laat ik zien hoe ik deze kaart heb gemaakt. De foto's zijn van een oudere kaart die ik heb gemaakt in hetzelfde model.
Snij cardstock van 15x30 cm en vouw deze dubbel. Beplak de rechter binnenkant met dessinpapier van 9x14,5 cm. Plak tegen de rillijn. Aan de boven- en onderkant is wel een randje cardstock zichtbaar.

Snij uit het 2e vlak van links een rechthoek. Doe dit als volgt:
Meet vanaf beide rillijnen 1 cm en van de boven- en onderkant 2 cm. Snij dit deel uit.



Leg opzij. Deze kaart noem ik nu verder “basiskaart”.

Snij 3 stukken cardstock van 9,5x15 cm. Ril deze allemaal op 1 cm vanaf de linker- en rechterzijde.
We gaan nu bij allemaal een opening maken.
Deel 1: teken vanaf de rillijnen 1,5 af en van de boven- en onderkant 2,5 cm. Snij dit deel uit.
Deel 2: teken vanaf de rillijnen 2 af en van de boven- en onderkant 3cm. Snij dit deel uit.
Deel 3: teken vanaf de rillijnen 2,5 af en van de boven- en onderkant 3,5 cm. Snij dit deel uit.
Je hebt nu 3 delen met steeds een kleinere opening.
Bekleed de voorkant van deze delen met dessinpapier. Ik heb deze gesneden op 7x14,5 cm, maar snij ze op de maat die jij mooi vindt. Doe dubbelzijdig tape op de plakstroken. Als je decoraties achter de openingen wil, is het handig om die er nu achter te plakken.
Bekleed ook de basiskaart met de opening met dessinpapier. Snij de opening er uit.
Draai om zodat de opening het 2e vlak van links is. Meet nu in het dichte vak rechts van de opening vanaf de 1e rillijn (rechts) af op 2 – 4 -6 cm. Teken hier dunne potloodlijnen.
Bevestig de delen met de opening nu tegen deze lijnen. Begin met de grootste opening en dan steeds kleiner.



We gaan nu de kaart in elkaar zetten.
Doe dubbelzijdig tape op de buitenste 2 vlakken.
Pak de dubbele kaart en plak het rechterdeel van de basiskaart op de rechterkant van de dubbele kaart.
Klap de flappen om.
Meet nu vanaf de middenvouw (van de dubbele kaart) 2 – 4 – 6 cm naar links. Teken hier dunne potloodlijnen.
Plak hiertegen de plakstroken van de delen met de opening.


Plak nu het linkerdeel op de dubbele kaart.




4 opmerkingen:

  1. Mooi model kaart en prachtig papier gebruikt.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw...wat een super mooie kaart heb je gemaakt, Mranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo Miranda! Wat een geweldige kaart! En wat goed dat je foto's nam tussen door. Dat vergeet ik dan weer. Foto 1 en daarna denk ik : Oh ja, ik zou tussendoor foto's maken.
    Maar dank je wel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kaart, en dit is wel even een klusje. Handig met je foto's tussendoor.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje. Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes Miranda

Thanks for your visit. I would like it if you leave a comment.

Hugs Miranda