Volgers

woensdag 8 februari 2023

Trouwalbum

Hallo allemaal,

Met de shape art mallen van Dutch Doobadoo kun je kaarten maken, maar ook andere creaties. Deze keer wil ik jullie op het blog van Hobbyshop Veldmaat laten zien hoe ik er een album mee gemaakt heb. Onderaan het bericht laat ik zien hoe ik de binding van het album heb gemaakt.

De pagina's heb ik gemaakt met shape art mal Priscilla (470.784.194).
Voor de basis heb zilvergrijs linnenkarton gebruikt. Het dessinpapier is van Craft O'Clock (Vintage Sky). Alle plaatjes komen uit bijbehorende sets met plaatjes en uit de lijn Greenery Invitation van Craft O'Clock.

Dit is de voorkant. Heb hierop een plaatje van een bruidspaar en bloementoef gebruikt. Het dessinpapier is al zo mooi.


Hieronder laat ik de pagina's zien.





Dit is de rug van het album.


Alle plaatjes nog van dichtbij.







Voor de binding heb ik een stuk cardstock van 10x12 cm gesneden. Aan de kant van 12 cm heb ik deze gerild op 1,5 / 2,5 / 3,5 / 5 / 6 / 7 / 8,5 / 9,5 / 10,5 cm. De smalle stukjes plak je aan elkaar vast met extra sticky tape.


Voor de rug heb ik de binding op een stuk cardstock van 8x10 cm geplakt. Hierop heb ik aan beide kanten een pagina (voor- en achterkant) geplakt. De pagina's heb ik vervolgens in de binding geplakt




4 opmerkingen:

  1. Schitterend gedaan Miranda! Ik heb ooit 1 album gemaakt en hoewel ik het heel leuk vond is het daarbij gebleven...Eigenlijk wel jammer. Zeker als ik dit zie van jou. Mooie vorm heb je ervoor uitgekozen en het papier en de plaatjes zijn zo romantisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig album Miranda. Het papier helpt wel mee maar je moet er dan nog wel iets moois mee maken, echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig album heb je met jouw creativiteit en dat mooie dessin-papier gemaakt Miranda. Elke pagina is een plaatje op zich. Lang geleden dat ik een album gemaakt heb. Toch ook weer leuk...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterend album heb je gemaakt. Ik vond het papier zo mooi, ik heb het gisteren meteen bij Veldmaat besteld en ook de mal. En tot mijn verbazing wordt het pakketje vandaag al door de post bezorgd. Super service .
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje. Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes Miranda

Thanks for your visit. I would like it if you leave a comment.

Hugs Miranda