Volgers

woensdag 22 februari 2023

Harmonicakaart

Hallo allemaal,

Deze keer heb ik een soort harmonicakaart gemaakt met het prachtige papier van Craft O'Clock (Gentleness) als inspiratie op het blog van Hobbyshop Veldmaat.

De kaart kun je plat versturen. Zo ziet de voorkant eruit. Ik heb hierop een mooie afbeelding gebruikt die in het dessinpapier zit.


Wanneer je de kaart opent ziet het er zo uit.


Ik heb eigen geen frutsels gebruikt, omdat het papier al zo mooi is. Hieronder zien jullie het label wat uit het dessinpapier komt. De randjes van het papier heb ik beïnkt met Distress Inkt Gathered Twigs.


In het midden heb ik ook 2 labels geplakt. Wel wat verhoogd met foamtape.


Voor de basis van deze kaart heb ik een strook van 8,5x21 cm gesneden en deze gerild op 7 en 14 cm. Vervolgens heb ik een strook van 8,5x22 cm gesneden en deze gerild op 7, 14 en 21 cm. Deze heb ik aan elkaar geplakt. Deze strook heb ik beplakt met kraft krijtwit en dessinpapier. Je vouwt de strookt als een harmonica.

Voor de basis heb ik cardstock van 14x30 cm gesneden en deze gerild op 10 en 20 cm. Ook heb ik een strook van 14x11 cm gesneden en deze gerild op 10 cm. Deze stroken heb ik aan elkaar geplakt. Vervolgens heb ik uit elk vlak het midden gesneden door af te tekenen op 2 cm vanaf elke zijde/rillijn en het binnenste uit te sneden. De smalle strook plak je vast aan de buitenste delen en zo zit de kaart in elkaar.



4 opmerkingen:

  1. Leuk model en een erg mooie kaart, Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi model kaart met prachtig papier.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een heel mooie kaart, Miranda. Ik heb ooit zo'n kaart gemaakt en vond het best veel werk. Het resultaat is dan wel weer heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige kaart heb je gemaakt, het dsp blijft ook mooi.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje. Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes Miranda

Thanks for your visit. I would like it if you leave a comment.

Hugs Miranda