Volgers

zondag 3 september 2017

Knotsgekke Kaartendagen

Hallo allemaal,

De afgelopen 3 dagen mocht ik weer een demo geven op de Knotsgekke Kaartendagen bij de stand van Hobbidee. Wat is dat altijd toch weer een feestje om te mogen doen. Ga nu al een jaar of 10 mee met deze winkel en het gaat nooit vervelen.

Zoals belooft zal ik vandaag de voorbeelden laten zien die ik bij me had. Uiteraard zijn alle afdrukjes ingekleurd met de alcoholmarkers van Spectrum Noir. Onder de foto van elk afdrukje zal ik aangegeven welke kleuren ik heb gebruikt. Wanneer ik echte stempels gebruik, stempel ik deze met Memento Dye inkt.
Waar mogelijk heb ik links geplaatst naar de webwinkel van Hobbidee waar de materialen te koop zijn. Dit blogbericht heb ik al geschreven voor de beurs, dus het is mogelijk dat de link na de beurs misschien niet meer werk. Mocht je iets willen bestellen, dan kun je uiteraard altijd contact opnemen met de winkel.

Als 1e dit schattige babykaartje.
Het patroon voor deze kaart was een SOL een tijdje geleden bij De Kaartenkast.
Het dessinpapier wat ik heb gebruikt is van Maja Design (Vintage Spring Basics). Een oudere, maar nog steeds hele mooie lijn.

Het gedeelte waar het afdrukje op zit, is een band die je er af kunt schuiven. De kaart ziet er dan zo uit. Op de hoeken heb ik stempels gebruikt uit een oudere set van Marianne Design.

Als je de kaart nog verder openvouwt, ziet hij er zo uit.

De tekst nog even van dichtbij. Heb her en der nog wat hartjes gestempeld.

Het afdrukje is een digi van Wee Stamps, maar deze is door Whimsy Stamps uitgebracht als echte stempel.
Naast het afdrukje heb ik wat parels gemaakt met Nuvo Crystal Drops.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: TN4-FS3-FS9-FS4-FS2-FS8
Haren: EB5-GB10-GB2-EB2
Muts: TB6-TB8-TB4-TB1-GB5-GB3-GB1-FS3-FS2-FS1-EB5-GB10-EB2-spica chocolate
Broek: GB5-GB3-GB1-EB5-GB10-EB2
Staart: EB5-GB10-EB2
Giraf: GB5-GB3-GB1-EB5-GB10-EB2
Ondergrond: GB8-EB2-EB1
Schaduw: TB1-blender

Easelkaarten zijn ook altijd leuk om te maken, omdat je er zo lekker veel op kwijt kunt.
De sketch voor deze kaart was laatst een SOL in FBgroep van Tiets.
Voor de basis heb ik kraft gebruikt met wit cardstock. Het dessinpapier komt uit een ouder blokje van My Mind's Eye (Remarkable).

Op het steuntje heb ik de tekst geplakt. Deze heb ik ooit eens online gevonden. Weet helaas niet meer waar.
De rand is van Scrapiniec en komt uit mijn eigen voorraad.

Is dit geen schattig mannetje. Dit is een digi van Mo Manning en heet Paddy.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: TN4-TN3-FS3-FS4-FS8
Haren: EB5-GB10-GB8-GB1
Pet: BT9-IB3-IB2-IB1
Jas: BT9-IB3-IB2-IB1
Shirt: CG2-DG2-CG1-DG2
Broek: EB8-EB7-EB6
Maillot: BT9-IB3-IB2-IB1
Sokken: CG2-DG2-CG1-DG2
Schoenen: BT9-IB3-IB2-IB1
Bloemen: LV3-LV2-LV1

Voor dit winter kaartje heb ik een mal gebruikt van Dutch Doobadoo. Ook met deze mallen kunnen je easelkaarten maken door de mal iets overlappend over elkaar te tekenen en daarna nog een keer enkel.
Het dessinpapier is van een oudere lijn van Basic Grey (Pyrus) wat ik nog in mijn eigen voorraad heb.
Uit het dessinpapier heb ik diverse stukken en stroken gesneden in verschillende maten die ik gemat heb op crème cardstock. Bij 1 strook heb ik een oudere stans gebruikt van Noor!Design en op de onderkant heb ik een bolletjesrand gebruikt van Marianne Design.
De wanten zijn gemaakt met een oudere stans van Memorybox.
De tekst naast het meisje komt uit een oudere stempelset van Marianne Design.
Her en der heb ik Nuvo Drops gebruikt voor extra accenten.

Natuurlijk mogen bloemen niet ontbreken. Ik plak deze meestal vast met mijn lijmpistool. Dan weet je zeker dat ze goed vast zitten.
Het is op de foto's lastig te zien, maar op de bloemen heb ik wat Wink of Stella gebruikt om wat glitters aan te brengen.
De stempel is een digi van Mo Manning, maar Penny Black heeft een aantal digi's ook als echte stempel uitgebracht.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: TN4-FS3-FS9-FS4-FS2-FS8
Haren: EB5-GB10-EB2
Muts: BG7-VB3-VB2-VB1
Sjaal: BG7-VB3-VB2-VB1
Jas: TN8-TN4-TN6-OR2-TN3-VB3-VB2-VB1-spica peach-spica sand
Wanten: BG7-VB3-VB2-VB1
Rok: BG6-BG4-BG2-BG1
Mallot: TN8-TN4-TN6-OR2-TN3-BG6-BG4-BG2-BG1
Schoenen: BG10-BG7-BG6-BG4-spica peach
Strikje: spica peach
Slee: TN8-TN4-OR3-CR1-FS5
Blaadjes: DG3
Dennenappels: spica garnet
Vogel: GB8-EB2-EB1-spica peach

Een maritiem kaartje is ook leuk om te maken. Ook hiervoor heb ik een mal gebruikt van Dutch Doobadoo. Dan heb je eens een andere vorm dan een standaard vierkante kaart.
Uit wit cardstock heb ik de grootste maat geknipt en een maatje kleiner uit dessinpapier Under the sea van Joy!Crafts.
Daarna heb ik uit kleinere maten nog een keer de vorm uit wit cardstock en dessinpapier geknipt. Maar hier heb ik een soort bakje ingemaakt waar het plaatje in past. Zo krijg je wat meer diepte in je kaart.
Om het frame heb ik een bloemenrand van Joy!Crafts gebruikt. Op 2 hoeken heb ik een cirkelstans van Joy!Crafts gebruikt. Ik heb deze uit dessinpapier gestanst en daarna doormidden geknipt en op de hoeken van het frame geplakt.

Aan de ene kant een tekst met wat schelpjes. Deze schelpjes heb ik vastgeplakt met het lijmpistool. Zo zitten ze meteen goed vast.
 Op de andere hoek alleen een paar schelpjes.

Deze Tilda vond ik hier perfect bij passen.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: TN4-FS3-FS9-FS4-FS2-FS8
Harenl EB5-GB10-GB2-EB2
Haarband: VB3-VB2-VB1
Badpak:  VB3-VB2-VB1-GB8-EB2-EB1
Water: IB2-IB1-BT1

Dit kaartje heb ik laatst al laten zien voor de challenge bij Cheerful Sketches.
Voor de basis heb ik een mal gebruikt van Dutch Doobadoo. Deze heb ik nagetekend op paars cardstok. Een maat kleiner uit crème cardstock en weer een maat kleiner uit dessinpapier van Pion (My Precious Daughter).
Langs de randen heb ik een stans gebruikt van Marianne Design. Natuurlijk mogen bloemen niet ontbreken bij dit kaartje. Heb ook wat Nuvo Drops gebruikt voor wat extra accenten.
Als steuntje heb ik een rand gebruikt die in het dessinpapier zat en deze verhoogd opgeplakt.

Het afdrukje is een digi van Digital Delights by Louby Loo. Deze heet Mothers day Daisy.

Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: TN4-TN3-FS3-FS4-FS8
Haren: EB5-GB10-GB2-EB2
Hoed: GB8-EB2-EB1-AP3-PP5-PP3-PP1
Kraag: IG1-blender
Shirt: GB8-EB2-EB1
Rok: AP3-PP5-PP3-PP1-spica blossom
Sokken: IG1-blender
Schoenen: GB8-EB2-EB1
Bloemen: DP4-DP3-DP2-DP1-CG2-DG2-CG1-DG1-DR6-CR6-PP4-PP3
Ondergrond: GB8-EB2-EB1
Schaduw: TB1-blender


Verder had ik ook nog deze kaart bij me.
Voor de basis heb ik crème cardstock gebruikt. Het dessinpapier komt uit een ouder blokje van Maja Design (Walking in the forest).
Ik heb deze kaart heel simpel gehouden en alleen wat bloemen en Nuvo Crystals Drops als afwerking gebruikt.

Het afdrukje is een digi van Jeremiah Ketner.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: TN4-FS3-FS9-FS4-FS2-FS8
Mond: PP3-FS8-FS6
Haren: EB5-GB10-GB2-EB2
Kimono: TB4-TB3-TB1-TB2-TN8-TN4-TN6-OR2-TN3
Bladeren: DG4-DG3-DG2
Bloemen: TB4-TB3-TB1-TB2-TN8-TN4-TN6-OR2-TN3-spica peach
Hangers: spica peach-spica sand


Tijdens de beurs had ik ook een paar kaarten bij me die ik als voorbeeld voor een designteam heb gemaakt, maar nog niet online kan laten zien. Deze kaarten volgen de komende weken, dus hou mijn blog goed in de gaten.



4 opmerkingen:

  1. Mooie modelletjes en wat een wat een schitterende serie kaarten heb je ermee gemaakt, Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een prachtige serie! Allemaal even mooi.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaarten heb je weer gemaakt met schattige digi's en stempels. Weer mooi ingekleurd. Ik had de kans en mazzel, dat ik ze in het echt mocht bewonderen.
    Het was weer een leuke en gezellige beurs. Ik heb er ook weer van genoten.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo liebe Miranda,
    wow, so viele fantastische Karten. Eine so wunderschön wie die andere. Die Colorationen beeindrucken mich immer wieder sehr. Bei mir werden die nie so perfekt. Was für Papier verwendest du wenn du mit Alkoholmarkern coloriert. Bei meinem normalen Cardstock kann ich die Farben nie richtig verblenden. Ich bin absolut begeistert von jeder Karte. Ganz liebe Grüße herzlichst Silvi

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje. Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes Miranda

Thanks for your visit. I would like it if you leave a comment.

Hugs Miranda