Volgers

zaterdag 26 oktober 2024

Album Haarlem

Hallo allemaal,

Pas geleden zijn we een weekendje naar Haarlem en vanuit daar een dagje naar Amsterdam geweest.
Ik heb een hoop foto's gemaakt en die heb ik in een album verwerkt.

De beschrijving die ik heb gebruikt is van Bron&Co van de Cozy winter kit&co van december 2016.
Voor de basis heb ik wit cardstock gebruikt. Het dessinpapier is van Craft Sensations (Live lif in full bloom). De teksten heb ik gemaakt met oudere alfabetstempels van Joy!Crafts.

Neem maar wat te drinken erbij want het zijn veel foto's. Ik heb het album heel simpel gehouden, zodat de foto's goed uitkomen.
Op de voorkant foto's van de Sint Bavo basiliek. Deze hebben we bezocht en ook de auditour gedaan. Het ziet er heel mooi uit. Als vind ik de basiliek in Oudenbosch, waar wij sinds een halfjaar wonen, wel indrukwekkender om te zien.


De zijkant waar ik een mooi ornament op heb verwerkt.

En de binnenkant van het album. Op de linkerkant heb ik een paar foto's geplakt die ik vanaf een mooi bruggetje heb gemaakt.

Hieronder wat foto's van binnenin de basiliek.



We hebben overnacht bij Van der Valk Haarlem. Een fijn redelijk nieuw hotel.

We hadden een iets luxere kamer genomen met wat meer ruimte, een balken en ook een bad.

De 1e avond hebben we in het hotel gegeten omdat we best moe waren. De volgende dag zijn we met de trein naar Amsterdam gegaan. Lunch hebben we gedaan bij Arie. Als we in Amsterdam zijn gaan we meestal daar lunchen, omdat het nog betaalbaar is. Het zit ook in de buurt van de Albert Cuypmarkt.

's Avonds wilden we eten in Haarlem. Een Italiaans restaurant waar we eerst naartoe wilden zat al vol. Aan de overkant zat Gandhi, een Indiaas restaurant. En dat was een hele goede keus. We konden niet kiezen, dus namen een grillmenu. We hebben echt superlekker gegeten en het personeel was ook heel aardig. Mocht je eens in Haarlem zijn en Indiaas willen eten dan is dit zeker een aanrader.

De laatste dag zijn we door Haarlem gaan lopen. Mooie stad met veel oudere gebouwen. In het centrum staat de Bavokerk. Daar zijn we niet binnen geweest.

We zijn wel wat in de Jopenkerk wat wezen drinken. Arno een biertje en ik had zin in een warme chocolademelk met slagroom.

Ook nog even boven gekeken. Mooi hoe je ook de ketels ziet.

Wij spelen veel spelletjes en in Haarlem zit het Spellenhuis. Hier kun je voor € 6,- per persoon 4 uur spelletjes spelen. Een hapje en een drankje er bij en als we wat wil kopen hebben ze ook een hoop spellen te koop.


2 opmerkingen:

  1. O, wat leuk, ik ben geboren en getogen in Haarlem, mijn moeder woont er nog steeds en gaat elke zondag naar de St. Bavo. Ik herken de meeste foto's in je album wel. Het spellenhuis kende ik niet, leuk! Je album ziet er super uit, een mooie herinnering aan een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig album, mooie herinnering zo. Ook mijn moeder is geboren in Haarlem, tot mijn grote schande moet ik zeggen dat ik er nog nooit ben geweest. We wilden vorig weekend gaan maar dat werd door andere afspraken toch erg lastig maar het staat nu in de planning.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje. Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes Miranda

Thanks for your visit. I would like it if you leave a comment.

Hugs Miranda