Volgers

woensdag 15 maart 2023

Een kaartje op je op te fleuren

Hallo allemaal,

Met de shape art mallen van Dutch Doobadoo vind ik het leuk om er een ander soort kaart mee te maken dan alleen de basisvorm. Vandaag heb ik een een easelkaart voor jullie om te laten zien als inspiratie op het blog van Hobbyshop Veldmaat.

Voor de basis heb ik linnenkarton in de kleur heidepastel gebruikt. Dit is een mooie paarsblauwe kleur.
Het dessinpapier is van Studio Light. Mooie heldere kleuren maar niet te fel.
De shape art mal (470.784.197) heb ik eerst 2x een stukje overlappend getekend voor de basiskaart. In het midden en op 1/4 gerild. Daarna de mal nog 1x enkel getekend en op het smalle deel van de basiskaart geplakt.

Achter het afdrukje heb ik een prachtige doilystans van Joy!Crafts gebruikt. Ben helemaal weg van deze stans.


Uit de doilystans komt uit het midden een cirkel. Deze heb ik doormidden gesneden en op linnenkarton geplakt. Deze heb ik verhoogd op de ondergrond geplakt met foamtape, zodat hier tegen de bovenkaart kan staan. De tekst is van Marianne Design en vond ik wel passen bij deze vrolijke kleuren.

De giraf komt uit een stempelset van CraftEmotions. Deze heb ik met Memento Tuxedo black gestempeld op colorcard van CraftEmotions en daarna ingekleurd met de Illustratos van Spectrum Noir. Ook deze heb ik verhoogd met foamtape opgeplakt.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Vacht: GY4-GY3-GY2-GY1-EB6-EB4-EB2-EB1
Ogen: IG1-blender-EB4
Oren: AP3-AP2-AP1
Neusgaten: true black
Buik: AP3-AP2-AP1


2 opmerkingen:

  1. Een prachtige easelkaart gemaakt , leuk model en een heel lief girafje.
    Hele mooie kleuren gebruikt .
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie fleurige kaart met deze schattige stempel.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje. Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes Miranda

Thanks for your visit. I would like it if you leave a comment.

Hugs Miranda